måndag 2 juli 2012

Genom slovakien, nu öl i Polen

Har hastat mig igenom Slovenien eller egentligen inte hastat men utan att skriva iaf, var dåligt med ställen med internet å jag lägger inte stor tid på att leta dem heller....

Slovakien var vacker och fint att cykla i nästan lika bra som Slovenien eller ja mycket bättre än Ungern iaf! Samma storjordbrukslandskap som Ungern men med lite mer variation med berg, å skogar osv. Trevliga bilister å trevligt folk! Fast de trevligaste jag träffade på var två ungerska landsvägscyklister. Vi tog en öl å de skrattade åt min utrustning sen höll de mitt tempo (dvs sakta) i två mil för att göra mig sällskap!

Oftast sover jag på campingplatser de var däremot lite svåra att hitta i Slovenien, fanns på kartan men inte i verkligheten... Så en natt blev "wild camping" (förbjudet) å en natt i ett jättemysigt rum hos en Slovensk familj.

Jag lämnade Slovenien genom Tantry national park, mycket uppför men otroligt vacker! Fast jag är lite fundersam hur det kunde vara så många å stora hyggen där... Var nog utanför parken...

Milkbar

Solroscykling

En god natts sömn väntar!

Dessa trevliga cyklister skrattade åt mina skor, bjöd på öl och sällskap. Inte lätt att hänga med racercyklar med min packning....

Bäää

Sängplats väntar



Mastodonthyggen!




Att känna lukten av smultron när man cyklar, ahh


Hmm, vad säger trafikverket om detta...

Öl och chips innan gränsen till Polen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar