lördag 7 juli 2012

Bomber å granater!

Vill i största möjliga mån undvika röda vägar dvs Europavägar å större vägar. Detta kan vara svårt speciellt när man ska in mot städer men idag hade jag hittat en perfekt vit (dvs mindre men inte jätteliten) väg.

När jag kom dit observerade jag att den var mindre än vanliga vägar samt inte med på gpsen, vilket vita vägar alltid brukar vara. Samt att det stod en skylt vid infarten som jag tolkade till "skogsbilväg, hinder å fara kan förekomma".

Terrängen var väldigt sandig och det visade sig gå vägar precis överallt i olika riktningar men jag körde på! 7 km visade gpsen att det var fågelvägen till dit jag skulle. Det blev sandigare å sandigare å jag blev tvungen att leda cykeln. Plötsligt upptäcker jag stora gropar vid vägen och ute i terrängen, såg nästan ut som man tänker sig hur det ser ut efter en bomb. Å ja mycket riktigt, nästa sak jag får syn på är en sprängd stridsvagn, shit... Ja men vända kan jag ju inte...! Å de verkar ju inte skjuta nu... Så jag fortsätter, släpar cykeln fram i decimeterdjup sand tills jag får se "the head quarters" ingen människa inom synhåll iaf!

När jag kommit ut på "andra sidan" efter att släpat cykeln i 4 km, ser jag överallt varningsskyltar för både granater och stridsvagnar....

Hmm nu börjar jag bli orolig...

Varför fanns inte dessa skyltar från det hållet jag kom ifrån?!

Oj, vad betyder detta???


Vackra polska hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar