fredag 6 juli 2012

Mitt i Polen

När jag kom in i Polen var det som att komma till Åre, skidutyrningar, fina hus, trendiga människor osv. När jag kommit några mil till kände jag att det kanske inte var den sanna bilden men det känns ändå rikare här än övriga länder jag passerat.

Fast det var så att första dagen hade jag blicken fastnaglad 3 meter framför hjulet å krogarna var vita av det krampaktiga taget jag höll om styret, shit vilken trafik! Nu har jag skaffat bättre karta och kan navigera mig fram på småvägar. Perfekt, för då får jag se småbyar som jag gillar bra mycket mer än städer...

I söder är Polen kulligt med en hel del backar, här var det svårare att hitta småvägar. Idag har landskapet förändrats och är med jordbruksmark och relativt platt. Jag är ganska precis mitt i Polen nu, räknar att jag kommer till Gdansk på måndag kväll å färjan hem på onsdag kväll.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar