torsdag 12 juli 2012

To Hel(l) and back!

Min eminente WS host borde extraknäcka som guide! Första kvällen cyklade vi fyra mil runt stan å kollade på alla sevärdheter, jag hade cyklat 10 mil innan oxå... :)

I onsdags tog vi färjan till Hel, halvön norr om gdansk, å cyklade de tio milen tillbaka, med stopp för sevärdheter, glass, bakelser å mat. Jag fick låna hans räcer så det skulle gå lite snabbare :) tyvärr blev det lite för mycket för mina fötter att cykla i de tevasandaler jag har kört med hela resan så jag fick tokont på slutet. Blir ju liksom lite mer kraft genom fötterna när man cyklar fort å inte fincyklar som jag är van vid :)

Detta är oxå den enda krämpan jag haft under resan så jag är nöjd! Just ja, förutom mitt lillfinger som fått totalt spunk! Det står rakt ut å vill inte lyda, det har liksom somnat. Det är tydligen ett rätt vanligt långcyklarfenomen å beror på alltför statisk belastning av händerna, å motverkas av annan sittställning, mer olika positioner av händerna när man kör osv.

trädtunnel

Åt frukost med denna man, han pratade hela tiden (på polska) jag åt och nickade och såg glad ut :)


Fina cykelvägar mot Gdansk men innan city försvann de...


Tomaz min cyklande guide och WS- host





Lassade cyklarna på färjan och åkte till Hlell

Alla tycktes roade över mitt skoval under resan

A man who loves his bike!

Ahhh efterrätt!!!

2 kommentarer:

  1. Vi satt här och lyssnaden på radion.. Men du, du ska inte ta motorcykeln istället?

    SvaraRadera
  2. Nej, pedalkraft är det som gäller :)

    SvaraRadera