torsdag 12 juli 2012

Tankar från en cykelsadel

Undrar om jag smörjt in mig tillräckligt? Hur lång tid det tar för en vanlig människa att göra slut på en solkrämstub? varför är solkräm så kladdigt?

Oj va många det är som dör, kors överallt. Oj en riktig gravsten, aj han var bara 16, stackarn. Skulle vi få mindre dödsolyckor i trafiken i sverige om vi märkte ut förolyckningplasten med ett kors? Hur många dör i trafiken totalt, alltså djur inräknat. Shit va mycket överkörda katter jag sett!

Tralalala, jag skulle cykla 200 mil genom Europa om du lämna mig nu, tralalala

Har fem kor som får mycket personlig omvårdnad det bättre i en några centimeter för liten laggård än hundra kor i en regelrätt laggård? Hur kan det vara lagligt att tjudra djuren på åkrarna?

Undrar när jag får punka? Vad är det som gör att hen håller ut flera meter när hen snuddar mig med backspegeln. Varför nickar han mot mig å ser glad ut medans han försöker kolla åt annat håll. Hur kommer det sig att folk fortsätter å prata i flera minuter på sitt eget språk trots att man sagt att man inte förstår...

Ååå va hen lukta gott! Undra om hen tänkte motsatsen om mig?

Skulle jag fixa att cykla till tex Kina? Saltlakrits, saltlakrits, saltlakrits! Undra om jag ska unna mig en glass i nästa by, de var ju det där med vart fettet försvinner å inte, lika bra å äta på!

Yes, kissnödig! Hmm hur kan man bli så glad av det? Sjukt men då vet jag ju att vattenbalansen är någorlunda iallafall! Nästa person jag ser måste jag ändå be om vatten!

Tro om jag hittar nå vettigt ställe att sova på i natt? Tänk att det finns minst tre små mataffärer i varje liten by!

Ååå det luktar smultron! Ah hela vägkanten full! Lycka!!! Mm Vägen kantas av körsbärsträd, bara att äta så mycket man orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar