fredag 22 juni 2012

En lång fin dag


Som sagt passerade jag Sloveniens högsta pass i dag, 1611 möh, 14 % lutning i 9 km, totalt 50 st serpentinsvängar. Jobbigt men mkt vackert! Efter det tog jag igen mig i kranskja gora, en trevlig sportig stad. Å appropå det, i en annan trevlig sportig stad nämligen Bovek stötte jag ihop med Fredrik å Peter från Bohusvals, e inte världen liten så säg! :)

Efter jag tagit igen mig fick jag cykla på min hittills första cykelväg på min resa, nice! Åkte till Bled som är en liten pittoresk turiststad känd för sin kyrka som ligger på en vacker ö i en liten sjö. Ska visst vara Sloveniens enda ö.

Slovensk variant av Klarälvsbanan
Nu ligger jag i mitt tält i en efterlängtad camping, är inte lika tätt med dem efter man kommit ur turistdalen Soca. Kommer att sova som ett barn, dock utan blommor under kudden. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar