onsdag 27 juni 2012

Cykelverkstad i Ungern

Sitter i skuggan under ett träd å kikar ut över Balatonsjön, segelbåtarna kryssar sig fram iden knappa vinden, sjön är ljusturkos å himlen klarblå utan ett moln.

Cykeln är på verkstaden 80 mil tog det innan bakväxeln havererade så 79 fler än va cykelmekaren hemma tippade på...

Ungern är vackert men inte lika trevligt att cykla i som Slovenien. Fler vägar där man inte känner sig välkommen så man får kryssa sig fram på småvägar istället. Igår resulterade det i 2 km lervällings klamp, leran la sig mellan däcken å stänkskärmarna så de rullade inte, jag gick på styltor å sköt fram cykeln men det blev så halt att jag mest halkade fram :)

Innan dess hann jag däremot bli bjuden på en kaffe av en familj som just inte alls pratade engelska, men vi fann ett bra sällskap i varandra ändå. Lite frustrerande men ändå trevligt. De avrådde mig från lervällingsklampet men språkförbistringarna och min optimism gjorde att jag inte trodde det kunde vara så farligt...

Matlagningsbestyr, enportionskonserv med köttfärssås, cyklistens bästa vän :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar